09.03.2018

Millest kirjutab värske Hiiu Leht

Nagu linnas – Hiiumaa Kaubamaja avas uksed

Eile keskpäeval avati pidulikult Hiiu Konsumi teine korrus, kuhu ostja pääseb ka liftiga. Peale poolteist kuud kestnud värskenduskuuri avatud kauplus kannab nüüd nime Hiiumaa Kaubamaja. Poe avamisel oli kohal poolsada hiidlast. Avamisel esines kolme lauluga Hiiumaa gümnaasiumi segakoor HIIG. Koorilauljad ütlesid, et uuenenud poes tekib tunne justkui oleksid mõnes linna kaubamajas. Avamisel kuulutati välja kaubamaja logokonkursi võitja. Selleks on Elis Lilleõis, kelle töö valis žürii välja 13 osaleja seast.



 

Orunuk: Uus planeering Keskväljaku parkimisprobleemi ei lahenda

Kogenud sõiduõpetaja Erkki Orunuk leiab, et suurimaks probleemiks Kärdla linnas on parkimine – parkimiskohtadest on totaalne puudus – ja Keskväljaku uus planeering seda probleemi ei lahenda. Keskväljak on juba praegu tipptunnil täis pargitud nagu ka Uus tänav, kus seisavad lähedalasuva kooli õpilaste ja õpetajate autod. Kohviku Viiger omanik Galina Kaev ütles Hiiu Lehele, et nad paigaldasid hommikuti parklasse isegi piirded, et õpilased parklat täis ei paneks ja kohviku klientidel oleks, kuhu oma auto jätta. Hiiumaa valla arhitekt-planeeringute spetsialist Jürgen Vahtra ütles, et eelprojektis on Keskväljakule koos Konsumi parklaga planeeritud 75 parkimiskohta ja see arv võib põhiprojektis veidi muutuda. Veel saab suvel kasutada kultuurikeskuse tagust parkimisplatsi ja pritsumaja parklat, mis praegu on alakasutuses. Vahtra viitas, et planeeringu üks eesmärk on viia osa parkimiskohti turuplatsile ning kui muutub ruum, siis muutuvad ka inimeste harjumused. Orunuk pakkus omalt poolt välja variandi, teha pankadepoolne parkimisala tasuliseks: “Summa ei peaks olema suur, aga parkimiskoormuse saaks maha võtta küll.”

 

Ormsö ei saa hiidlastele appi tulla

Seoses madala veeseisuga on Hiiumaal käidud välja mõte, et kui Vormsiga ühendust pidav Ormsö parajasti ei sõida, kas see jõuaks mõne Hiiumaa otsa teha. Ormsö süvis on väiksem – 2,70 cm, samas vedaja on teine – kas niisugune asi oleks üldse võimalik? Mika Männik maanteeametist vastas, et Ormsö saab praeguse [madala – toim] veetaseme juures vedada vaid sõiduautosid, sest Heltermaal võib probleemiks osutuda kaldarambi ja laeva vaheline nurk. “Kui paneksime Ormsö siiski sõitma Vormsi asemel oluliselt pikemat Hiiumaa liini, siis tuleksid need sõidud Vormsi inimeste arvelt. Nimelt on sealne sõiduplaan väga täpselt välja arvestatud lähtuvalt laevapersonali töö- ja puhkeajast, mis on määratud seadusega. Kui Ormsö sõidaks Hiiumaa liinil, siis tööaega ei jaguks enam Vormsi liini teenindamiseks,” selgitas Männik.

 

Saarele jääb 37 kirjakasti, 24 võetakse maha

Eesti Post kogus Hiiumaal tagasisidet selle kohta, milliseid kirjakaste kasutatakse – vastuseid laekus vaid kolme kirjakasti kohta, kuid alles jääb 37. Ajad on suuresti muutunud ning paberil ja ümbrikus kirju postitatakse üha vähem. Sellega seoses teatas riigile kuuluv AS Eesti Post (Omniva) mullu, et eemaldab kogu Eestis üle 250 kirjakasti, mis enamasti tühjad ja mida kirjakandjad sellegipoolest kontrollima peavad. Aasta algul jõudis järg Hiiu saarele paigaldatud kirjakastideni. Omniva andmetel on saarel 61 kirjakasti. Uuringust selgus, et neist ligi veerandisse ei postitatud mitte ühtegi kirja kuus ning rohkem kui pooltesse pandi vähem kui viis kirja kuus. Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv kutsus kohalikke inimesi ja kogukondi andma parimatest asukohtadest teada andma. “Elanikelt saime tagasisidet vaid kolme kirjakasti kohta, mis näitab jällegi, et kirjakastide vastu tuntakse vähe huvi,” nentis Kaiv. Ettevõttel on plaanis märtsikuu jooksul Hiiumaal eemaldada 24 kirjakasti. Hiiu Leht toob ära nende 37 kirjakasti asukohad, mis alles jäävad.

 Facebook kommentaarid
 Lisa oma kommentaar (hiiuma.ee registreerinud kasutaja)
Kommentaariumisse saavad siseneda ainult registreerunud kasutajad!* 
Nimi: 
Salasõna: 

Registreerun kasutajaks

* Kui oled salasõna unustanud, saada registreerumisel kasutatud e-posti aadressilt kiri toimetus@hiiumaa.ee
 
 
Uudised